Home > FAQ
FAQ

Welkom op de FAQ (Frequently Asked Questions), of tewel, Veel Gestelde Vragen. Staat je vraag niet op deze pagina? Stel hem dan per e-mail en je krijgt z.s.m. reactie. Indien je vraag van toepassing kan zijn voor andere bezoekers, zullen we deze (anoniem) plaatsen op deze FAQ.

 

 

Klantenservice

Verzending
Al uw webshop bestellingen worden verzonden voor € 8.95  binnen Nederland en België. Doorgaans versturen wij de pakketten met PostNL. U ontvangt een track-en-trace-nummer van PostNL, zodat u de status van uw bestelling kunt volgen.
Als u niet thuis bent, probeert Post NL uw bestelling bij een buurtgenoot achter te laten. Als u dat niet prettig vindt, kunt u dat bij ons aangeven bij uw bestelling. Wij melden dit bij PostNL. Dit kan wel vertraging van de levering opleveren omdat de bezorger dan op een later moment terug moet komen.. U kunt uw bestelling ook afhalen in onze winkel. Wij bellen u dan om te informeren over eventuele levertijden en zorgen dat alles klaar staat op het moment dat u komt. 

 

6 dagen per week bereikbaar

U kunt ons 6 dagen per week telefonisch bereiken en mailtjes worden op werkdagen binnen 24 uur beantwoord. Nivo-Schweitzer bestaat sinds 1970 en heeft een winkel in het centrum Amsterdam . Wij kiezen voor een persoonlijke benadering van onze klanten. 

Onze (contact)gegevens:

nivo-Schweitzer

Haarlemmerdijk 114
1013JH Amsterdam
Nederland
0031 20 6233159
info@nivo-schweitzer.nl

Uw mail wordt altijd binnen 24 uur beantwoord

ma             12.00 – 18.00 uur

di-vr             9.30 – 18.00 uur
za                9.30 – 17.00 uur

Kvk-nummer: 33133208
BTW-nummer: NL 007.807.636.B.01

 

14 dagen bedenktijd
U heeft 14 dagen bedenktijd om zonder opgave van redenen uw aankoop te ontbinden en vervolgens nog 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te zenden. Voor de retourzending kunt u gebruik maken van het 'modelformulier voor herroeping'.
Dit formulier mag u mailen naar: info@nivo-schweitzer.nl

De bedenktijd gaat in vanaf het moment dat u het artikel ontvangt. Tijdens de bedenktijd vragen wij u om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

Het uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen. 

Instructies retourzending:

- terugzending in originele staat en verpakking inclusief geleverde toebehoren
- u meldt de retourzending aan ons voordat u het/de artikel(en) terugstuurt met bovenstaand modelformulier
- terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling 
- u betaalt zelf de retourkosten van terugzending en draagt zelf de verantwoordelijkheid voor eventuele transportschade

 

Adres retourzending:

nivo-Schweitzer

Haarlemmerdijk 114
1013JH Amsterdam
Nederland

Het aankoopbedrag wordt uiterlijk 14 dagen na melding van de herroeping en na retourontvangst van het artikel op uw rekening gestort. 

 

Veilig betalen
Met iDeal kunt u veilig betalen via uw eigen bank in een vertrouwde on-line betaalomgeving.

Een andere optie is om de factuur handmatig over te maken. Als u niet in bezit bent van een Nederlandse betaalrekening, kunt u hier o.a. gebruik van maken. Belgische klanten kunnen gebruik maken van Bancontact Mister Cash. U kunt ook bij ons betalen met Visa en Mastercard in de veilige betaalomgeving van Paypal,

Vandaag besteld morgen in huis*

*Alle voorraadartikelen die u op werkdagen voor 16.00 uur bestelt, versturen wij dezelfde dag nog. In de meeste gevallen heeft u de bestelling de volgende dag in huis. Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Omdat we afhankelijk zijn van externe partijen, kan uw bestelling in een enkel geval vertraagd zijn.  Of een artikel wel of niet voorradig is, wordt vermeld bij elk artikel. 

U ontvangt dan per mail een opdrachtbevestiging van uw bestelling. De factuur wordt uitsluitend per mail naar u toegestuurd. Zo hoeft u geen apart factuuradres in te vullen indien nodig. 

Klachten

Bij klachten vragen wij u contact met ons op te nemen. Uw klacht wordt dan gelijk in behandeling genomen en u krijgt een ontvangstbevestiging. Wij zorgen voor een snelle afhandeling. Mochten wij uw klacht niet gegrond vinden,  

Garantie & Service
Het is voor ons belangrijk dat u als klant van begin tot eind en ook daarna nog een goed gevoel over ons heeft. Daarom zullen wij er alles aan doen om u tevreden te stellen.
Wij hanteren de garantietermijn die de fabrikanten aanhouden voor hun artikelen. Dat is altijd minimaal een jaar. Ook als u een klacht heeft buiten de garantietermijn om, kijken wij naar de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Ook voor onderdelen en reparaties kunt u bij ons terecht. Mocht u vragen, opmerkingen en/of aanbevelingen hebben, horen wij dit graag. Wij staan altijd open voor uw feedback.

FAQ

Wat zijn de verzendkosten?
Wij versturen al uw webshop bestellingen gratis binnen Nederland en België. Voor leveringen naar het buitenland kunt u de kosten bij ons opvragen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Als u een voorraadartikel voor 16.00 uur heeft besteld op een werkdag, wordt uw bestelling nog dezelfde dag verstuurd. U ontvangt dan een track-en-trace-nummer van PostNL waarmee u de status van uw bestelling kunt volgen.
Als u een artikel heeft besteld dat niet bij ons voorradig is, krijgt u van ons zo snel als mogelijk de verwachte levertijd. Mocht deze in een uitzonderlijk geval overschreden worden, informeren wij u tijdig.

Kan ik de artikelen in de winkel van Nivo-Schweitzer bekijken en kopen?
In onze winkel hebben wij een alle producten die in onze webshop staan voorradig te kunnen bekijken en uitleg over te krijgen .

Wat als mijn bestelling beschadigd aankomt?
Als uw bestelling beschadigd aankomt, vragen wij u gelijk contact met ons op te nemen. Per schademelding kijken we wat de beste oplossing is. 

Wat is de klachtenprocedure?
Bij klachten vragen wij u contact met ons op te nemen. Uw klacht wordt dan gelijk in behandeling genomen en u krijgt een ontvangstbevestiging. Wij zorgen voor een snelle afhandeling.

Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Het snelste is om telefonisch contact met ons op te nemen op werkdagen en in het weekend kunt u het beste mailen. Wij zorgen dat uw bestelling gelijk omgezet wordt. 

Hoe veilig is de betaalomgeving van Nivo-Schweitzer?
Wij stimuleren het gebruik van iDeal, omdat u in uw eigen vertrouwde bankomgeving kunt betalen. Dit is net zo veilig als het gebruik van thuisbankieren. 

Hoe gaat Nivo-Schweitzer om met mijn persoonsgegevens?
Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen intern. Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden. 

 Kan ik bestellingen retour sturen?
U heeft 14 dagen bedenktijd om zonder opgave van redenen uw aankoop te ontbinden en vervolgens nog 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te zenden. Voor de retourzending kunt u gebruik maken van het 'modelformulier voor herroeping'.

Dit formulier mag u mailen naar: info@nivo-schweitzer.nl

De bedenktijd gaat in vanaf het moment dat u het artikel ontvangt. Tijdens de bedenktijd vragen wij u om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Het uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, mag u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons retourneren. De kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening.

Adres retourzending:

nivo-Schweitzer

Haarlemmerdijk 114
1013JH Amsterdam
Nederland

Het aankoopbedrag wordt uiterlijk 14 dagen na melding van de herroeping en na retourontvangst van het artikel op uw rekening gestort. 

Met welke vervoerder verzendt Nivo-Schweitzer?
Wij versturen de meeste pakketten met PostNL. Als het pakket boven een bepaalde gewichtsklasse komt of te groot in omvang is voor PostNL, hebben wij een speciale vervoerder die met u een afspraak maakt om het pakket te bezorgen.

 Zijn de prijzen van Nivo-Schweitzer inclusief BTW?
Onze prijzen worden vermeld inclusief BTW.

Wat is de gemiddelde levertijd van een artikel?
De gemiddelde levertijd, voor de artikelen die besteld moeten worden, dit varieert en word opgegeven zodra wij leveringsinformatie van de fabrikant hebben gekregen

Wat als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?
Als u niet thuis bent, probeert Post NL uw bestelling bij een buurtgenoot achter te laten. Als u dat niet prettig vindt, kunt u dat bij ons aangeven bij uw bestelling. Wij melden dit bij PostNL. PostNl kan het pakket ook afgeven bij een ophaalpunt bij u in de buurt. U krijgt in beide gevallen een briefje in de bus waar u de bestelling op kunt halen.

Waarom zou ik bij Nivo-Schweitzer een bestelling doen?
Wij hebben een betrouwbare naam opgebouwd sinds 1970 zijn wij dealer van alle grote en professionele merken. We zijn een familiebedrijf en kiezen altijd voor een persoonlijke benadering. 

 

Repareert Nivo-Schweitzer ook ?
Wij nemen reparaties aan van de merken die wij vertegenwoordigen, als u een bij ons gekocht artikel in de garantie periode inlevert zijn de verzend, verzekering en behandelingskosten voor onze rekening.  

Claimt u garantie van een niet bij ons gekocht artikel, of het is een reparatie buiten de garantie periode dan betaald u ten allertijden de verzend, verzekering en behandelingskosten

Kan Nivo-Schweitzer ook onderdelen leveren?
Wij kunnen onderdelen voor u bestellen. Om zeker te zijn dat wij het juiste onderdeel voor u bestellen, vragen wij u een foto te maken van het onderdeel en deze toe te mailen.

Kan ik alleen via het winkelmandje bestellen?
U mag uiteraard ook uw wensen kenbaar maken via de contactpagina, e-mail of telefonisch. Ook wanneer u grote hoeveelheden nodig heeft of een bepaald artikel niet kunt vinden op onze webshop. Wij mailen u dan een offerte toe.  

Wat is de garantietermijn van Nivo-Schweitzer?
Wij hanteren de garantietermijn die de fabrikanten aanhouden voor hun artikelen. Dat is altijd minimaal een jaar.

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

 Ook als u een klacht heeft buiten de garantietermijn om, kijken wij naar de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. 

 

 

 

 

Wat zijn de transport kosten?

De transportkosten bedragen €8,95